Αμφιλεγόμενη επένδυση προτείνουν στον πρωθυπουργό για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μια ακόμα αμφιλεγόμενη επένδυση παρουσιάζουν όπως φαίνεται ως «μεγάλο επενδυτικό βήμα» ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνης Γεωργιάδης και ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης.

Την επένδυση την είχε προαναγγείλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού ενώ μόλις χθες έγινε η «παρουσίασή» της μέσω τηλεδιάσκεψης μεταξύ της Enterprise Greece και της εταιρείας Next.e.GΟ και αφορά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Το θέμα παρουσιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων από το ΑΠΕ-ΜΠΕ και από τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ.

«Το θέμα δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να οραματιζόμαστε πώς θα γίνεται η παραγωγή στην εποχή του internet of things. Και επίσης μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο σε ένα πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα κατασκευής βιομηχανικών μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, και επισήμανε την ανάγκη «τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα «made in Greece» να κατασκευαστούν στο πλαίσιο του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος».

Σημειώνεται ότι η εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.), που είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, υπέγραψε Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας με την Next.e.GO SE, η οποία θέτει τις βάσεις για την υλοποίηση στρατηγικής, για την εθνική οικονομία, επένδυσης πλήρους κλίμακας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Σημειώνεται επίσης πως η σχεδιαζόμενη επένδυση είναι «πράσινη».

Το επενδυτικό σχέδιο, όπως έχει διαμορφωθεί με βάση τις έως τώρα διαπραγματεύσεις, προβλέπει την κατασκευή εργοστασίου της Next.e.GO στην Ελλάδα, το οποίο σε πρώτη φάση θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος, και την ίδρυση Κέντρου Τεχνολογίας και Καινοτομίας για ερευνητικούς σκοπούς.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η επένδυση θα ανέλθει στα 100 εκατομμύρια ευρώ και προβλέπει 1000 άμεσε θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο καθώς και επιπλέον 5.000 έμμεσες θέσεις στο ευρύτερο οικοσύστημα τροφοδοσίας και παροχής υπηρεσιών το οποίο θα υποστηρίζει τη βιομηχανική μονάδα.

Το business plan προβλέπει πως το εργοστάσιο θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε 24 μήνες, δηλαδή η πρώτη παραγωγή να βγει την Άνοιξη του 2023, υπό την προϋπόθεση ότι όλα θα κυλήσουν σύμφωνα με τον προγραμματισμό και δεν θα αλλάξει κάτι στην πορεία.

Όλα αυτά ακούγονται καλά έως ότου περάσουμε στις γκρίζες ζώνες των πληροφοριών.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η γερμανική εταιρεία, σήμερα ολλανδικών συμφερόντων, τον περασμένο Ιούλιο είχε ζητήσει προστασία από τους πιστωτές, είχε δηλαδή καταθέσει αίτηση πτώχευσης, και στα τέλη Αυγούστου υπό νέα διοίκηση και βασικό μέτοχο συνεχίστηκαν οι συζητήσεις με την ελληνική πλευρά.

Ο γερμανικός Τύπος βρίθει αναφορών με πολλά ερωτηματικά καθώς εταιρείες του ομίλου ND Group με έδρα το Ντουμπάι και υποκαταστήματα στην Ολλανδία φέρονται να ελέγχονται για περίεργες συμπεριφορές και συναλλαγές σε άλλες υποθέσεις στο Κόσσοβο, το Αφγανιστάν και την Κεντρική Αφρική.

Επειδή προφανώς για την πράσινη αυτή επένδυση θα αναζητηθούν και πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, καλό θα είναι να γνωρίζει η κυβέρνηση την εικόνα της εταιρείας.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.