Ένα Superb OHV του 1948 εκτίθεται στο Μουσείο της Skoda

Από τις αρχές του 1930 έχει εμφανιστεί το όνομα Superb από τη Skoda, αναφορικά με την κορυφαία έκδοση των μοντέλων της.

Λίγο μετά τον πόλεμο, εμφανίστηκε το Superb OHV που εφοδιαζόταν με έναν 6κύλινδρο κινητήρα. Ανάμεσα στα έτη 1946-1949, κατασκευάστηκαν 158 οχήματα και ένα από αυτά, κατασκευής 1948, κοσμεί πλέον τα υπόλοιπα εκθέματα του Μουσείου της εταιρείας.

Φέτος συμπληρώνονται 85 χρόνια από τότε που εμφανίστηκε το όνομα Superb από τη Skoda. Μάλιστα, στις 22 Οκτωβρίου 1934 παρουσιάστηκε το πρώτο μοντέλο, το 640 Superb. Το αυτοκίνητο διέθετε πολυτελές εσωτερικό, μοντέρνα κατασκευή, με κεντρικό σωληνωτό πλαίσιο, ανεξάρτητη ανάρτηση, υδραυλικά φρένα και 6κύλινδρο κινητήρα.

Είχε χωρητικότητα 2.492 cm3, ισχύος 55 hp (40,5 kW) και η παραγωγή του άρχισε το 1935. Έκτοτε, η εταιρεία αύξησε την ισχύ του μοτέρ και το εμπλούτισε στον εξοπλισμό του. Αφού κατασκευάστηκαν περισσότερα από 600 οχήματα, η ανανέωση ήρθε το 1938 με το Superb 3000 OHV.

Ο 6κύλινδρος κινητήρας του είχε χωρητικότητα 3.137 cm3 και με τις βαλβίδες επικεφαλής απέδιδε 85 hp (62.6 kW). Έως το 1939, είχαν κατασκευαστεί 113 τέτοια οχήματα. Μάλιστα, ένα από αυτά εκτίθεται στο Μουσείο της εταιρείας. Έχει μήκος 5,2 μέτρα και μεταξόνιο 3,3. Επίσης, εκτίθεται και ένα Superb 4000 περιορισμένης έκδοσης με ένα μεγαλύτερο V8 μοτέρ, που χρονολογείται τη δεκαετία του '40.

Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και ανάμεσα στα έτη 1946-1949, η Skoda κατασκεύασε 158 σασί, αλλά μόλις 11 «ντύθηκαν» από τα πάνελ στην κύρια μονάδα συναρμολόγησης στο Μπόλεσλαβ. Εκατόν τρία σασί επιμελήθηκαν από την Uhliik και τη Sodomka. Άλλα 44 μετέβησαν στο εργοστάσιο Κβάσινι, 120 χιλιόμετρα μακριά, έχοντας ενσωματωμένα φωτιστικά σώματα στα φτερά και λεπτομέρειες από αλουμίνιο, επηρεάζοντας το Skoda 1101 Tudor.

Την Πέμπτη, 15 Απριλίου 1948, ένα σασί με αριθμό κινητήρα 81587 ξεκίνησε το ταξίδι από το Μπόλεσλαβ στο Κβάσινι για να «ντυθεί» με τα τμήματα του αμαξώματος. Στις 2 Σεπτεμβρίου εκείνου του έτους, τα κλειδιά παραδόθηκαν στον ιδιοκτήτη. Προορισμός του ο στόλος αυτοκινήτων της Joint Hotel and Accommodation Management, στο Κάρλοβι Βάρι, του γνωστού θερέτρου. Το αυτοκίνητο εκτέλεσε τα χρέη του για 20 χρόνια. Όταν παροπλίστηκε, το Μουσείο στο Μπόλεσλαβ άρπαξε την ευκαιρία και το πρόσθεσε στη συλλογή της. Όμως, εκείνη την εποχή έλειπαν μερικά εξαρτήματα και οι ταπετσαρίες δεν ήταν οι αυθεντικές.

Η αναπαλαίωσή του άρχισε το 2017. Τα εξαρτήματα βρέθηκαν μετά από έρευνες και κατά το μέτρο του δυνατού, επέστρεψε στην αρχική του μορφή. Πλέον, το όχημα βρίσκεται στο Μουσείο και θα εκτίθεται έως την 1η Σεπτεμβρίου ως μέρος της εκδήλωσης «Kvasiny – 70 years with the winged arrow» (Κβάσινι - 70 χρόνια με το φτερωτό βέλος-σ.σ. το έμβλημα της εταιρείας).

Το όνομα Superb σημαίνει στα λατινικά superbus, που αυτό με τη σειρά του μεταφράζεται σε υπέροχο, ευγενές ή ένδοξο. Η Skoda επανέφερε την ονομασία μετά από πάνω από 50 χρόνια, παρουσιάζοντας το Superb το 2001 στο ΙΑΑ. Ανάμεσα στα έτη 2001-2008 παρήχθησαν 136.000 μονάδες, ενώ στη δεύτερη γενιά (2008-2015), διαθέσιμες ήταν οι 4κίνητες και Combi εκδόσεις. Έτσι οι πωλήσεις ανέβηκαν στις πάνω από 600.000.

Η τρίτη γενιά, βρίσκεται στις αγορές από το 2015 και πρόσφατα προχώρησε σε facelift. Σύντομα θα γίνει το πρώτο του Τσέχου κατασκευαστή με έκδοση plug-in hybrid. Ένας 85 kW ηλεκτρικός κινητήρας πλαισιώνει τον 115 kW (156 hp) 1,4 λίτρων TSI.

Με αυτήν την τεχνολογία, το Superb iV μπορεί να ταξιδέψει με αποκλειστική χρήση της μπαταρίας, έως 55 χιλιόμετρα, βάση κύκλου WLTP.

Πηγή: Skoda

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.