Ερωτήματα από τη επιθυμία του Κώστα Καραμανλή για «προσωπικό ασφαλείας» στις απεργίες στα τρένα

Την πρόθεση της κυβέρνησης να καταθέσει τροπολογία για την θέσπιση προσωπικού ασφαλείας στα τρένα σε περίπτωση απεργιών δημοσιοποίησε σήμερα μέσω του ΑΝΤ1 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

«Υπάρχει αυτή τη στιγμή μία τροπολογία έτοιμη για προσωπικό ασφαλείας. Αλλά αυτό πρέπει να είναι σύμφωνο με το Σύνταγμα και εφαρμόσιμο», δήλωσε συγκεκριμένα. Όπως αναφέρεται, ένα πρώτο σχέδιο έχει σταλεί στον υπουργό Επικρατείας. 

Η αναφορά ωστόσο του υπουργού στο Σύνταγμα δείχνει πως δεν είναι ακόμα έτοιμη μια σχετική τροπολογία ενώ ερωτήματα υπάρχουν για το αν μια τέτοια ρύθμιση θα μπορούσε να είναι και «πιλότος» για τα υπόλοιπα ΜΜΕ, όπως το μετρό και τα λεωφορεία, αφού η απέχθεια της κυβέρνησης προς τις απεργίες -γενικά- και ειδικά στα ΜΜΜ έχει εκδηλωθεί αρκετές φορές. 

Παράλληλα μια τέτοια δήλωση θα μπορούσε να εκληφθεί και ως μια προσπάθεια για να σταθμιστούν οι αντιδράσεις από την πλευρά των συνδικάτων και των εργαζομένων. 

Διαβάστε επίσης: Ο Βρούτσης αναρωτιέται γιατί απεργούν, αφού η κυβέρνηση είναι τόσο φιλεργατική!

«Πρέπει να νομοθετήσουμε έτσι ώστε να υπάρχουν συγκεκριμένες βάρδιες. Κι εδώ θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, για να ξέρουμε ποιες βάρδιες πρέπει να μην μπορούν να απεργήσουν ώστε να μπορούν με ασφάλεια να κινηθούν τα τρένα», προσέθεσε, επισημαίνοντας ότι «αυτό θα γίνεται σε περιπτώσεις έκτακτες».

«Η περίπτωση η χθεσινή -που γίνεται μία κατάληψη- δεν θα καλυπτόταν από το προσωπικό ασφαλείας. Επομένως, εμείς θα πάρουμε τα παραδείγματα που υπάρχουν σε άλλες χώρες, που, αν θέλετε, έχουν και ίδια συνδικαλιστική κουλτούρα με την Ελλάδα, όπως η Ιταλία και η Γαλλία, και θα προσπαθήσουμε να νομοθετήσουμε, έτσι ώστε για κάποιες συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, σε ώρες αιχμής, να γίνονται κάποια συγκεκριμένα δρομολόγια. Το προσωπικό ασφαλείας δεν σημαίνει ότι σε μία απεργιακή κινητοποίηση λειτουργεί το μετρό ή τα λεωφορεία κανονικά», εξήγησε ο Κώστας Καραμανλής.

Όπως είπε, η κυβέρνηση «σέβεται το δικαίωμα στην απεργία, σημειώνοντας ότι «υπάρχει μια νόμιμη διαδικασία που δεν ακολούθησαν οι συνδικαλιστές».

Ο ίδιος κατηγόρησε τους απεργούς πως δεν είχαν ειδοποιηθεί οι διοικήσεις υποστηρίζοντας πως «έγινε παρακώλυση συγκοινωνιακού έργου και κατάληψη εργασιακού χώρου»

Εκτίμησε επίσης πως «αν είχανε δίκιο και αν τελικά είχαν ειδοποιήσει νομίμως, δεν θα άνοιγαν το αμαξοστάσιο και δεν θα λειτουργούσαν έπειτα από την παρέμβαση της κυβέρνησης τα τρένα χθες, έστω και με τα δύο ζευγάρια που βγήκανε τελικά για να πάνε στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε.

Δεν υπήρχε ξαφνική απεργία, καθώς είχε εξαγγείλει το Εργατικό Κέντρο την απεργία και σαφώς μετέχουν σε αυτή όλα τα σωματεία, δήλωσε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Παναγιώτης Παρασκευόπουλος υποστηρίζοντας ότι δεν υπήρξε καμία παρανόηση και ότι είχαν ενημερωθεί οι εταιρείες για την απεργία από την προηγούμενη εβδομάδα. Ο κ. Παρασκευόπουλος ξεκαθάρισε ότι δεν έγινε καμία κατάληψη στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ρέντη από προσωπικό του ΟΣΕ, και πως ήταν μόνο δύο συνδικαλιστές κάτι που διαπίστωσε και ο διοικητής του αστυνομικού τμήματος Ρέντη που πήγε στον σταθμό.

Από την άλλη ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ, δήλωσε ότι όφειλε ο ΟΣΕ να δώσει ένα έγγραφο -όπως το κάνει πάντοτε πριν από τις απεργιακές κινητοποιήσεις- ότι δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία των αμαξοστοιχιών και δεν θα κινηθεί κανένα τρένο.

Σημειώνεται πως τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανήκουν στην Ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI).

Διαβάστε επίσης: Μαξίμου εν συγχύσει: Χαρακτήρισε τον «γαλάζιο» πρόεδρο της ΑΔΕΔΥ εργατοπατέρα του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΜΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.