VILLE

Έτσι άλλαξε η ιστορία του σινεμά

Το 1995 η Pixar έβγαλε το πρώτο της φιλμ μεγάλου μήκους «Toy story», δημιουργημένο αποκλειστικά στον υπολογιστή, αλλάζοντας το μέλλον του κινηματογράφου

Τον Νοέμβριο του 1995 η Pixar, εταιρεία κινηματογραφικών πρότζεκτ με ειδικότητα στο animation που είχε ιδρυθεί το 1984 από την ομάδα των ειδικών εφέ του Τζορτζ Λούκας, αποφάσισε, έπειτα από μια σειρά βραβευμένων φιλμ μικρού μήκους, να κυκλοφορήσει στις κινηματογραφικές αίθουσες την πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους.

Ο τίτλος της «Toy story» και η καινοτομία της ότι ήταν τρισδιάστατο κινούμενο σχέδιο φτιαγμένο εξ ολοκλήρου στον υπολογιστή. Το μέλλον του σινεμά μόλις είχε αλλάξει.

Το ιστορικό της Pixar

Η ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Andre & Wally B», σκηνοθετημένη από τον ειδικό των σπέσιαλ εφέ του «Σταρ Τρεκ 2: Η οργή του Καν» Aλβι Ρέι Σμιθ, δημιουργήθηκε το 1984. Δύο χρόνια αργότερα ο Στιβ Τζομπς εξαγόρασε την εταιρεία που τότε απασχολούσε 44 άτομα και μέχρι το 1990 η Pixar αναλάμβανε τη δημιουργία πολλών τρισδιάστατων διαφημίσεων μεγάλων εταιρειών για να συντηρείται, ενώ τα φιλμάκια που έφτιαχναν οι δημιουργοί της για την προσωπική τους ευχαρίστηση έκαναν θραύση, κερδίζοντας μέχρι και Οσκαρ. Το 1991 η Pixar συνεργάζεται με τη Walt Disney Pictures φτιάχνοντας τρισδιάστατα σκηνικά σε ταινίες της όπως ο «Αλαντίν» και η «Πεντάμορφη και το τέρας». Oμως τα σαΐνια της Pixar είχαν το μικρόβιο της τέχνης μέσα τους και με το «Toy story» γνώρισαν τεράστια εμπορική και κριτική επιτυχία, κερδίζοντας δύο Χρυσές Σφαίρες και ένα ειδικό Οσκαρ για τον πρωτομάστορα Τζον Λάσιτερ στην κατηγορία Εξαιρετικό Επίτευγμα, για «την εμπνευσμένη εφαρμογή των τεχνικών προδιαγραφών στην υπηρεσία της κινηματογραφικής τέχνης».

Ρεαλιστική απόδοση

Σχεδόν 24 χρόνια μετά η βιομηχανία του animation εξακολουθεί να στρέφεται στην τεχνογνωσία του ιστορικού εκείνου φιλμ που κατάφερε να ζωντανέψει με υψηλό ρεαλισμό τις άψυχες κούκλες. Η ομάδα που δούλεψε σε εκείνη τη μαγική στιγμή θυμάται: «Δεν ξέραμε ακριβώς τι κάναμε, αφού κανείς μας δεν είχε την πείρα ενός ολοκληρωμένου φιλμ μεγάλου μήκους» αναφέρει ο Λάσιτερ. Το αρχικό όνομα του Buzz Lightyear ήταν Lunar Larry, ενώ κάποια ονόματα που έπεσαν στο τραπέζι (π.χ. Tempest) σχετίζονταν με το θρυλικό arcade της Atari. To Buzz επιλέχθηκε λόγω του αστροναύτη Μπαζ Ολντριν, του δεύτερου ανθρώπου που περπάτησε στη Σελήνη. H πρώτη επιλογή για να τον υποδυθεί ήταν ο Τζιμ Κάρεϊ, αλλά το υψηλό κασέ του κωμικού ήταν απαγορευτικό. Ο ρόλος προτάθηκε στον Μπίλι Κρίσταλ, ο οποίος τον απέρριψε λέγοντας έπειτα από χρόνια πως «ήταν το μεγαλύτερο λάθος της καριέρας μου». Ο Λάσιτερ από την αρχή ήθελε ο Χανκς να δανείσει τη φωνή του στον καουμπόι Γούντι, επειδή «ξέρει να βάζει συναίσθημα σε κάθε ρόλο». Τα πρώτα δοκιμαστικά πάντως ήταν καταστροφή, καθώς ο αρχικός Γούντι ήταν σαρκαστικός και αντιπαθής, με αποτέλεσμα η Disney να βάλει προσωρινά φρένο στην παραγωγή μέχρι να ξαναγραφτεί το σενάριο. Ο τυραννόσαυρος Ρεξ μπήκε στην ομάδα των παιχνιδιών λόγω του χιτ της εποχής «Τζουράσικ Παρκ», εκεί που θα βρισκόταν και η Μπάρμπι αν η εταιρεία της Mattel δεν έκανε πίσω στην αρχική συμφωνία λόγω αμφιβολιών για την επιτυχή έκβαση της ταινίας. Τελικά η δημοφιλής ξανθιά εμφανίστηκε στο δεύτερο φιλμ.

Αξεπέραστοι χαρακτήρες

Το «Toy story» έγινε το πρώτο φιλμ κινούμενων σχεδίων που προτάθηκε για τα Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου και αυτό οφείλεται στην εντυπωσιακή δουλειά και στις αμέτρητες εργατοώρες που αφιερώθηκαν στην κατασκευή όχι μόνο των αξεπέραστων χαρακτήρων («χαζεύαμε τα παιχνιδάδικα για να ανακαλύψουμε νέους ήρωες» έχει πει ο Αντριου Στάντον, εκ των βασικών σεναριογράφων της αρχικής ταινίας) αλλά και της σφιχτοδεμένης πλοκής που, ευτυχώς, παρά τις πιέσεις της Disney δεν μετατράπηκε σε μιούζικαλ. Κόστισε μόλις 30 εκατ. δολάρια και έβγαλε τα δεκαπλάσια από τις παγκόσμιες εισπράξεις της.

Αυτοί είναι οι νέοι χαρακτήρες

Λόλα

Φωνή: Ανι Ποτς/Μαρίας Πλακίδη

Η εδώ και χρόνια χαμένη φίλη της παρέας πάντα είχε ιδιαίτερη σχέση με τον Γούντι, όσο ζούσε με το πρόβατό της στο σπίτι του Αντι. Μετά τον αποχωρισμό τους ταλαιπωρήθηκε αλλά δεν έχασε το κουράγιο της. Ξέρει να επιβιώνει και έχει εξελιχθεί σε ένα περιπετειώδες, ελεύθερο πνεύμα, του οποίου η δύναμη και ο σαρκασμός έρχονται σε αντίθεση με την εύθραυστη υφή της. Είναι ουσιαστικά η πρωταγωνίστρια της ταινίας.

Φόρκι

Φωνή: Τόνι Χέιλ/Φοίβου Ριμένα

Δεν είναι παιχνίδι αλλά σκουπίδι, όπως λέει χαρακτηριστικά και μάλιστα το πιστεύει ακράδαντα. Ενα πραγματικό πιρούνι που είναι καρπός χειροτεχνίας, ο Φόρκι είναι σίγουρος ότι δεν ανήκει στο δωμάτιο της Μπόνι. Δυστυχώς, κάθε φορά που προσπαθεί να το σκάσει, κάποιος τον τραβάει πίσω σε μια περιπέτεια που θα ήθελε να αποφύγει.

Ντάκι και Μπαν

Φωνή: Κίγκαν Μάικλ Κιν/Δημήτρη Σάρλου και Τζόρνταν Πιλ/Λορέντζου Φραγκούλη

Είναι τα ανυπόμονα δώρα στο πανηγύρι που δεν βλέπουν την ώρα να δοθούν, ενώ οι ιδέες τους για το πώς να αποσπάσουν το κλειδί της ελευθερίας είναι κάτι παραπάνω από εξωφρενικά σπαρταριστές. Οταν τα σχέδιά τους καταρρέουν βρίσκονται σε μια απρόσμενη περιπέτεια με μια άλλη ομάδα παιχνιδιών και φυσικά δεν το βάζουν κάτω με τίποτε, χαρίζοντας στον θεατή τις πιο απολαυστικές σκηνές του φιλμ.

Γκάμπι Γκάμπι

Φωνή: Κριστίνα Χέντρικς/Υρώς Μιχαλακάκου

Είναι η vintage κούκλα από τα 50s και ο ορισμός της αμφισημίας. Δυστυχώς για εκείνη, ένα κατασκευαστικό λάθος τής έχει «χαρίσει» απαίσια φωνή. Εχει περάσει ατέλειωτες μέρες ξεχασμένη στα βάθη μιας αντικερί, με μόνη παρέα αμίλητες κούκλες εγγαστρίμυθου. Ξέρει ότι κάποιος θα την πάρει αν καταφέρει να επιδιορθώσει τη ζημιά της. Η ευκαιρία τής δίνεται όταν συναντά μια άλλη κούκλα αλλοτινής εποχής, τον Γούντι.

Γκιγκλ ΜακΝτίμπλς

Φωνή: Αλι Μακί/Ειρήνης Τσίγκα

Είναι μια πλαστική κούκλα-μινιατούρα από τη δεκαετία του 1980. Είναι η καλύτερη φίλη της Λόλα, σπιντάτη, νευρωτική και ετοιμόλογη. Η μικροσκοπική εξομολόγος, βοηθός και σύμβουλος της Λόλα.

Ντιουκ Καμπούμ

Φωνή: Kιάνου Ριβς/Τηλέμαχου Κρεβάικα

Ένα παιχνίδι εμπνευσμένο από τον καλύτερο κασκαντέρ του Καναδά. Ο Ντιουκ επιδεικνύει συνεχώς τις φιγούρες του με αυτοπεποίθηση και χάρη. Ομως ο Γούντι ανακαλύπτει την αχίλλειο πτέρνα του Ντιουκ: ποτέ δεν έχει καταφέρει να κάνει τα επικίνδυνα κόλπα που εκτελεί στη διαφήμιση. Για χρόνια ο Ντιουκ κάθεται σε μία αντικερί και αναπολεί το παρελθόν του.

Μπένσον

Είναι μια κλασική, αντικέ κούκλα εγγαστρίμυθου και το «δεξί χέρι» της Γκάμπι Γκάμπι. Είναι επικεφαλής μιας μικρής ομάδας εγγαστρίμυθων που υπηρετούν την Γκάμπι. Χωρίς φωνή, αυτά τα σιωπηλά παιχνίδια επιβλέπουν την αντικερί ανατριχιαστικά αθόρυβα. 

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.