Φίλης για εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Δεν αμφισβητώ τους αριθμούς, αλλά ούτε και την πραγματικότητα»

Ο Νίκος Φίλης.

Τον κίνδυνο παραβίασης των προσωπικών δεδομένων χιλιάδων εκπαιδευτικών εξαιτίας της απόφασης της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως να παραχωρήσει την εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση στην αμερικανική εταιρία Cisco, κατήγγειλε στη Βουλή ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης.

«Εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη γονέων, μαθητών και όλων των Ελλήνων, για την αυτοθυσία των εκπαιδευτικών που σε πρωτόγνωρες συνθήκες, εργαζόμενοι όλες τις ώρες της μέρας και της νύχτας, χωρίς επιμόρφωση (με μια παρωδία επιμορφωτικού σεμιναρίου, διάρκειας μιας ώρας που περιλάμβανε και υπουργικά λογύδρια), χωρίς άλλη υποστήριξη, χωρίς εργαλεία, με τους δικούς τους υπολογιστές, με την πλατφόρμα να υπολειτουργεί λόγω φόρτου, έκαναν δυνατή τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», ανέφερε στη Βουλή ο Νίκος Φίλης.

«Ευγνωμοσύνη λοιπόν και μόνο για αυτούς τους ανθρώπους που προηγουμένως έχουν λοιδορηθεί και λιθοβοληθεί από τους νεοφιλελεύθερους λάτρεις της ιδιωτικής εκπαίδευσης», σημείωσε χαρατηριστικά ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, συμπληρώνοντας τα εξής:

«Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έγινε αναγκαία λόγω των συνθηκών. Τη στηρίζουμε. Δεν μπορεί όμως να υποκαταστήσει φυσική παρουσία στην τάξη και τη σχέση καθηγητή και μαθητών. Και σαφώς δεν μπορεί να καλύψει τον κοινωνικό ρόλο του σχολείου. Η κυρία υπουργός βγήκε να ανακοινώσει νούμερα συνδέσεων και ψηφιακών τάξεων, δείχνοντας και τα όρια της προσέγγισης του υπουργείου. Δεν αμφισβητώ τους αριθμούς», επισήμανε ο Νίκος Φίλης. «Αλλά δεν αμφισβητώ και την πραγματικότητα, τα μηνύματα αμέτρητων χρηστών για τα προβλήματα σύνδεσης, που ασφαλώς έχουν να κάνουν και με τις αντοχές του δικτύου και τη διαχρονική αμέλεια του υπουργείου Παιδείας να εκσυγχρονίσει τα ψηφιακά του εργαλεία».

Τα ερωτήματα του Νίκου Φίλη προς τη Νίκη Κεραμέως:

  • Γιατί κρίθηκε αναγκαίο να ιδιωτικοποιηθεί μέρος του σχολικού δικτύου, με κέντρο μια αμερικανική εταιρία;
  • Ποια συγκεκριμένη ερώτηση απηύθυνε -ως όφειλε- το υπουργείο στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τα δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών που περνούν μέσω της πλατφόρμας στον ιδιώτη και ποια απάντηση έλαβε από την Αρχή;
  • Γιατί καθυστέρησε να μεριμνήσει για την παροχή εξοπλισμού και δεδομένων σε μαθητές που δεν έχουν τους οικονομικούς πόρους, αν και το ζήτημα της επισημάνθηκε προ 15 ημερών;
  • Πού είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής; Τι κάνει σε αυτή την κρίσιμη φάση, που φυσιολογικά θα είχε καίριο ρόλο; Και μάλιστα όταν ο νέος πρόεδρός του -κατά την ακρόασ στη Βουλή- είχε δώσει ρεσιτάλ για τον εκσυγχρονισμό που θα έφερνε;
  • Τι κάνει το υπουργείο για να στηρίξει τους μαθητές όλων των σχολείων και ακόμα περισσότερο τους γονείς και τους μαθητές των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Χρειάζεται συγκεκριμένη μέριμνα για την ψυχολογική στήριξη όλων αυτών. Το υπουργείο περιορίστηκε στην έκδοση μιας μονοσέλιδης εγκυκλίου, με την οποία λέει στα στελέχη της Ειδικής Αγωγής: «κάντε ό,τι μπορείτε»!
  • Τι θα γίνει με τις πανελλήνιες εξετάσεις, ένα μείζον θέμα που απασχολεί χιλιάδες οικογένειες; Πότε θα ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι για το ύλη και το χρόνο των εξετάσεων;
  • Γιατί δεν προχωρούν οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και στη Γενική Εκπαίδευση; Διορισμούς που είχε προετοιμάσει ο ΣΥΡΙΖΑ, εξασφαλίζοντας τους αντίστοιχους πόρους; Στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς θα πρέπει να καλυφθούν σημαντικά διδακτικά κενά. Έχει αντιληφθεί το υπουργείο πως το Σεπτέμβριο πρέπει να είναι στη θέση τους 10.000 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί; Και φυσικά όσοι αναπληρωτές είναι απαραίτητοι;
  • Γιατί κάνατε απευθείας αναθέσεις για επικοινωνία και αναρτήσεις στα social media, δεκάδων χιλιάδων ευρώ, χωρίς καμία έρευνα αγοράς; Σε μια περίπτωση μάλιστα, σε εταιρία που ιδρύθηκε πριν 45 μέρες; Αναζητήσατε άλλους επιχειρηματίες του κλάδου που στενάζουν εν μέσω κρίσης, να προσφέρουν ενδεχομένως καλύτερες και οικονομικότερες υπηρεσίες;
ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.