Μεγάλα ταξίδια άλλων εποχών…

Πριν από 125 χρόνια, το να διανύσει κάποιος 939 χιλιόμετρα, έστω και με μια Mercedes, αποτελούσε άθλο.

Τον άθλο αυτό πραγματοποίησε ο Βαρόνος Theodor von Liebieg μαζί με τον φίλο του Franz Stransky ταξιδεύοντας με μια Benz Victoria από το Reichenberg στη Βοημία μέχρι το Gondorf στον Μοζέλλα, παραπόταμο του Ρήνου. Το ταξίδι αυτό κράτησε επτά ημέρες από τις 16 έως τις 22 Ιουλίου του 1894 και τα συνολικά χιλιόμετρα που πραγματοποιήθηκαν μαζί με την επιστροφή και κοντινές εκδρομές έφτασαν τα 2.500.

Το νούμερο αυτό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό για ένα όχημα του προηγούμενου αιώνα και δεν είναι τυχαίο που άφησε εποχή. Συγχρόνως όμως αποτέλεσε την απαρχή της σημερινής ταξιδιωτικής αυτοκίνησης. Αυτής που εξασφαλίζει τη δυνατότητα σε ανθρώπους να υπερβούν τα στενά τους όρια και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους μέσα από την γνωριμία και επαφή με νέους τόπους και κατοίκους τους.

Η απόκτηση του αυτοκινήτου την εποχή εκείνη ήταν πάντως κάπως διαφορετική. Ο ίδιος ο Carl Benz, επίσημα ντυμένος, υποδέχθηκε τον μόλις 21 ετών επιχειρηματία από την Τσεχία με ρίζες όμως από τα σύνορα Γαλλίας και Γερμανίας. Η συνάντηση έγινε στο Mannheim, από όπου ξεκίνησε ο Carl Benz.

Μάλιστα, ο τελευταίος, είχε ήδη διοργανώσει και τη δυνατότητα ενός σύντομου test drive, το οποίο και ενθουσίασε τον Βαρόνο. Τόσο πολύ ώστε να προκαταβάλει το 1/3 της αξίας του αυτοκινήτου που παρήγγειλε, δηλαδή 1.500 γερμανικά μάρκα.

Λίγους μήνες μετά το όχημα μεταφέρθηκε μέσω τραίνου στο Reichenberg προς παράδοση. Είχε αριθμό παραγωγής 76 και έφερε κινητήρα 3 ίππων από έναν κύλινδρο. Σύντομα ο Βαρόνος Liebieg έβαλε μπροστά το παιδικό του όνειρο να επισκεφθεί τον Carl Benz στο Mannheim κι από εκεί να συνεχίσει στο Gondorf, από όπου καταγόταν η μητέρα του.

Μαζί με τον φίλο του, τον γιατρό Franz Stransky, έκαναν μια σειρά δοκιμών στο μοναδικό του απόκτημα για να συμπεράνουν ότι είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στην πολύ κακή ποιότητα των δρόμων, την δύσκολη προμήθεια σε καύσιμα και την υψηλή κατανάλωση σε νερό για την ψύξη.

Μετά από τρεις ημέρες, εκ των οποίων δύο συνεχόμενων χωρίς στάση για διανυκτέρευση έφτασαν στο Mannheim και από εκεί μετά στο στόχο τους. Η συνολική απόσταση των 939 χιλιομέτρων απαίτησε 69 ώρες καθαρής οδήγησης, επιτεύχθηκε δηλαδή μια μέση ταχύτητα 13,6 χ.α.ω. Η κατανάλωση χημικών καυσίμων από αντίστοιχα καταστήματα της εποχής έφτασε τα 21 λτ. για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η κατανάλωση του νερού έφτασε τα 150 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, μια και το κλειστό κύκλωμα ψύξης μέσω ψυγείο έμελλε να εξελιχθεί λίγα χρόνια αργότερα από την Wilhelm Maybach στη μονάδα της Daimler.

Το ταξίδι της επιστροφής κράτησε περισσότερο, μια και το αυτοκίνητο έμεινε για μερικές ημέρες στη μονάδα παραγωγής του για ένα εκτεταμένο service, το οποίο και του ξαναέδωσε την αρχική του φρεσκάδα. Φυσικά ο ίδιος ο Βαρόνος Liebieg εξελίχθηκε σε πρεσβευτή της μάρκας, αλλά και σε ένα από τους πρώτους οδηγούς της σε αγωνιστικό επίπεδο. Μάλιστα συμμετείχε στον πρώτο αγώνα αυτοκινήτων που διοργανώθηκε το 1899 από την Austrian International Race στη Βιέννη και στον οποίο επικράτησε.

Έχοντας διανύσει πολλά χιλιόμετρα με σειρά μοντέλων της μάρκας, πέθανε το 1939, έχοντας στην κατοχή του μια ειδικά κατασκευασμένη για αυτόν Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.