Φεστιβάλ

Οι φετινές Κάννες μέσα από τον φακό ενός Ελληνα φωτορεπόρτερ

Mαριόν Kοτιγιάρ

Ο Πέτρος Γιαννακούρης δεν είναι ο φωτογράφος που θα περίμενε κάποιος να συναντήσει κάτω από τα λαμπερά φώτα των Καννών.

Φωτογραφίες: Πέτρος Γιαννακούρης/AP

Ωστόσο ο φωτορεπόρτερ του Associated Press (ΑP) –με πολλά βραβεία στην κατοχή του–, ο οποίος βρέθηκε στη δίνη του πολέμου στο Ιράκ (2007-2009), στα επακόλουθα του πολέμου Ισραήλ – Χεζμπολάχ στον Λίβανο το 2006 και στο επίκεντρο της οικονομικής και της προσφυγικής κρίσης στη Ελλάδα, επιλέχτηκε από το πρακτορείο του για να καλύψει φωτογραφικά το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.

«Πριν από δύο μήνες με πήρε τηλέφωνο ο editor του τμήματος Εntertainment του ΑP και μου έκανε αυτή την πρόταση. Ξαφνιάστηκα γιατί γνωρίζουν ότι η δουλειά μου δεν έχει καμία σχέση με το γκλάμουρ ή την ψυχαγωγία. Ρώτησα “γιατί εγώ; Δεν έχω ιδέα από σινεμά, δεν γνωρίζω καν τους βασικούς ηθοποιούς”. Μου απάντησε ότι ξέρουν τη δουλειά μου και πιστεύουν ότι θα καταφέρω να φέρω σε πέρας την αποστολή στις Κάννες» εξηγεί μιλώντας στο Documento ο Π. Γιαννακούρης. «Φτάνοντας στις Κάννες είχα σκεφτεί να κάνω ένα κόνσεπτ με λεπτομέρειες από το κόκκινο χαλί, επιλογή που σήμαινε ότι θα έχανα τις γνωστές εικόνες που ο κόσμος έχει συνηθίσει να βλέπει. Παρ’ όλα αυτά, μου έδωσαν άπλετη ελευθερία να δουλέψω όπως ήθελα. Το κομμάτι του entertainment έχει προδιαγραμμένο στιλ: π.χ. πρέπει οι καλλιτέχνες να κοιτούν απευθείας τον φακό ή να γίνεται πάντα χρήση φλας. Δεν κινήθηκα σε αυτά τα στάνταρντ, έβαλα την προσωπική μου ματιά». Οι δύο εβδομάδες που πέρασε στις Κάννες, από τις 14 έως τις 25 Μαΐου, ήταν άκρως απαιτητικές, με δουλειά 12-13 ωρών που μεταφράζεται σε περίπου 2.000 κλικ την ημέρα!

Και φέτος ηχηρά και λαμπερά ονόματα του κινηματογράφου περπάτησαν στο κόκκινο χαλί των Καννών. «Η πιο φαντασμαγορική στιγμή ήταν η κοινή εμφάνιση των Μπραντ Πιτ, Λεονάρντο ντι Κάπριο και Κουέντιν Ταραντίνο. Ο Πιτ γνωρίζει το παιχνίδι με τον φακό. Ο Ντι Κάπριο ήταν λίγο πιο βαρύς. Προσωπικά απ’ όλο το φεστιβάλ ξεχώρισα τη μορφή του Ταραντίνο» μας λέει ο φωτορεπόρτερ. Και βέβαια οι γυναικείες παρουσίες κλέβουν πάντα τα φώτα, «με αποκορύφωμα την πάντα γοητευτική και πληθωρική παρουσία της Μόνικα Μπελούτσι».

Η δουλειά του Πέτρου Γιαννακούρη αναγνωρίστηκε και από το ίδιο το φεστιβάλ: κάθε μέρα έτρεχε ένας διαγωνισμός στο οποίο βραβεύονταν οι τρεις καλύτερες φωτογραφίες, οι οποίες αναρτόνταν τυπωμένες στον χώρο του φεστιβάλ. Ο Ελληνας φωτογράφος κέρδισε τα τέσσερα από αυτά τα βραβεία. Για το τέλος κρατάω αυτήν τη φράση του: «Γενικώς έχω συνηθίσει να απαθανατίζω τη σκληρή πλευρά της πραγματικότητας στο ρεπορτάζ στον δρόμο. Τώρα κάλυψα κάτι πολύ φανταχτερό που σίγουρα δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα».

Η Σελίνα Γκόμεζ και ο Μπιλ Μάρεϊ
Το μοντέλο Μπέλα Χαντίντ
Η Ινδή ηθοποιός Αϊσβάρια Ράι στην πρεμιέρα της ταινίας «La belle epoque»
Οι συντελεστές της ταινίας «The whistlers»
O Κουέντιν Ταραντίνο, ο Λεονάρντο ντι Κάπριο και ο Μπραντ Πιτ
H ηθοποιός Μαρίκα Πελεγκρίνι
Το μέλος της κριτικής επιτροπής Ελ Φάνινγκ
Η Ιζαμπέλ Ιμπέρ και ο Αϊρα Σακς
Οι τέσσερις βραβευμένες φωτογραφίες: To μοντέλο Κίμπερλι Γκάρνερ
Οι τέσσερις βραβευμένες φωτογραφίες: H Νόρα Νάβας, ο Αντόνιο Μπαντέρας, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, η Πενέλοπε Κρουθ, ο Ασιέρ Ετσεά και ο Λεονάρτο Σμπαράγκλια
Οι τέσσερις βραβευμένες φωτογραφίες: Η εικοσάχρονη Καμίλ Ρου μόλις βρήκε εισιτήριο για την ταινία «Once upon a time in Hollywood»
Οι τέσσερις βραβευμένες φωτογραφίες: Η τραγουδίστρια Τζέσικα Γιουνγκ
ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.