Τελικά θα αφήσει η τρόικα να επιστρέψουν τα… τζιπ στο Κολωνάκι;

Η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης που συνάμα επιφέρει κατάργηση και του φόρου πολυτελείας μπορεί να αποτελεί πρόθεση για τη νέα κυβέρνηση, αλλά θα πάρει χρόνο για την πλήρη εφαρμογή στην πράξη. 

Κι αυτό, διότι θέλουμε δεν θέλουμε, δεν είμαστε… μόνοι μας. Η χώρα ούσα εκτός μνημονίου τον τελευταίο χρόνο, βρίσκεται ωστόσο υπό την στενή επιτήρηση των πιστωτών της. Οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, βλέπουν τη νέα κυβέρνηση να ανακοινώνει μειώσεις φόρων χωρίς να λαμβάνει τα αντίστοιχα αντίμετρα, θέτοντας εν αμφιβόλω τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% που θα πρέπει να εμφανίζει μέχρι το 2022 η Ελλάδα. Αυτή είναι η ρεαλιστική και πραγματική εικόνα, καθηλώντας για μία ακόμα φορά τα τζιπ και τα SUV στα πάρκινγκ των ιδιοκτητών τους.

Πλην όμως, ακόμα και η έναρξη αυτή της συζήτησης περί μείωσης ή κατάργησης των τεκμηρίων και των φόρων που τα ακολουθούν, προακαλεί προσμονή, αισιοδοξία και ανακούφιση για τον χειμαζόμενο κατά τα χρόνια της κρίσης, κλάδο του αυτοκινήτου. Διότι, πολλοί ενδιαφερόμενοι θα το σκεφτούν πάλι να αγοράσουν Ι.Χ. πάνω από 1.900 κ.ε. και όχι παρακάτω, που ήταν η συνήθης τακτική στα χρόνια της κρίσης. Κάτι τέτοιο φέρνει έσοδα τόσο στιςε ταιρείες, όσο και στο κράτος από τον ΦΠΑ και το τέλος ταξινόμησης.

Υπενθυμίζεται ότι το αποφασιστικό βήμα ενίσχυσης της αγοράς των Ι.Χ. είχε γίνει το 2008 επί υπουργείας Γιώργου Αλογοσκούφη και με πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και είχε θεωρηθεί ως δώρο στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων ενώ τα τεκμήρια διαβίωσης θεσπίσηκαν για πρώτη φορά επί κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Καραμανλή το μακρινό 1978…

Στα επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ.το τεκμήριο διαβίωσης λογίζεται ως ακολούθως:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 4.000 ευρώ.

* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Αυτά ισχύουν και για αυτοκίνητα μικτής χρήσης καθώς και για αυτοκίνητα τύπου jeep.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.